torstai 26. kesäkuuta 2014

Häämatka- matkoista tärkein..

Näin ainakin Kaleva Travel mainostaa häämatkoja. :) 

Montakohona yötä olen jo viettänyt netissä selaillen lentoja?? Tänä vuonna taidamme viettää hieman erilaista joulua. Minä joka olen oikein viimisen päälle jouluihminen aion skipata perinteisen joulun ja karata häämatkalle. Mutta mihin ihmeeseen?! :O Kahdestaan autiolle saarelle. Turkki, Egypti ym. ei tule sitten kuuloonkaan.

Häämatka saaressa
Kuva

Toisaalta olis ihana lähteä jonnekkin oikein lämpimään, mutta sitten pitäisi lähteä ainakin kahdeksi viikoksi ja kaivaa jostain molemmille pitkät vapaat. Ensimmäinen ajatus oli keski-euroopan joulutorit, mutta arvatkaas montako hurraa-huutoa se sai tuolta toiselta puoliskolta? ;) Ei taida olla ihan miesten unelmaloma päästä kiertelemään satoja pikkukojuja, joissa myydään "joulukrääsää". Minusta taas olisi ihana käydä vaikka parissakin eri maassa kiertelemässä, Saksa-Itävalta.. No toinen mitä haluaisin matkalta on rauhallinen ympäristö, kiireettömyys, upeat maisemat ja patikoiminen. Eli täysin päinvastain joulutorien ihmishälinälle.


Joulumarkkinat, Dresden
Kuva

Nyt olen jumittunut selailemaan Azoreiden nähtävyyksiä. Siellä olisi kaikkea, mitä minä kaipaan matkalta. Kuumatlähteet, vuoret, meri, järvet, vihreä luonto, hiljaisuus...Jouluna sopivan hiljaista, maisemat ovat upeat, olisi helppo ottaa autokin alle ja kierrellä omassa tahdissa saarta. Siellä olis Tonillekkin kalastusmahdollisuuksia siksi aikaa kun minä kierrän kaupoissa. :D Siellä olisi myös mahdollisuus käydä bongailemassa valaita, mikä jäi Kanadan reissulla tekemättä.


Kuva
Azorit
Kuva


Nyt pitäis koittaa keksiä vielä muitakin vaihtoehtoja ja valita niistä. Mulle vaan aina käy näin, että ku näen jotain kivaa niin jumitan siihen yhteen, enkä enää näe mitään muuta. Onko mitään muita paikkoja, mihin voisi viikoksi, korkeintaan puoleksitoista lähteä? Madeira, Kanaria???

vanha_matkalaukku.jpg
Kuva

-Hannarii

1 kommentti: